Albert Balog retro-kollekciója (katalogizálásához)

Albert Balog retro-kollekciója (katalogizálásához)

Előrehaladási jelentés (1. szám) 2024. március 25

2024. március 25. - Albert Balog

Sérülékenységeket találtam a VA2-ben, le tudtam játszani az égetett GD-ROM-okat és GDI-képeket még a 2000. november végétől és utána javított MIL-CD BIOS-szal is. Aztán rájöttem az összes slotra és arra, hogyan működnek. A VA2 játékadatok belépési pontja egy 16 tűs FPC csatlakozó, míg a VA1 egy 50 tűs BTB csatlakozó.

Két különböző projektet próbálok kifejleszteni a VA2 változat Dreamcast számára. Viszont nagyon kevés tapasztalatom van a PCB tervezésben. Nehezen találok valakit, aki járatos a Dreamcast és a PCB tervezésben.

Az első ötlet egy adaptereszköz, amelynek tetején egy 50 tűs BTB csatlakozó, alul pedig egy 16 tűs FPC csatlakozó található. Ennek elméletileg lehetővé kell tennie a GDEMU stílusú eszközök lejátszását a VA2 Dreamcaston.

gdemu_to_va2_concept.png

A második ötlet egy ODE, amely kizárólag a VA2 Dreamcasthoz használható. Egyesek azt mondták, hogy a VA2 mikrovezérlője "teljesen más", mint a VA0 és VA1, mások pedig azt mondták, hogy ez nem probléma. Rendkívül vitatott kérdés, és ez a vitatott pont túlságosan "lángháborúkhoz" vezetett a Redditen. Nincs több hasznom a Redditen lenni.

revolution_va2_concept_pitch.png

Azonban bebizonyítottam, hogy a VA1 lemezmeghajtója tökéletesen működik a VA2-n. Mindössze egy egyszerű szalagcsere és a JTC csatlakozók újrakábelezése, tehát azon az elméleten vagyok, hogy a VA1 és VA2 mikrovezérlői jobban hasonlítanak egymáshoz, mint ahogy azt egyesek feltételezik.

Rengeteg kritikát is kaptam amiatt, hogy nem tudtam semmit a Gerber-fájlokról (most már tudom), és senki sem adott lehetőséget arra, hogy tanuljak, vagy "kezdői bocsánatot" adjak. Ezzel kiléptem a Redditből, és maradok a Console Mods Wikin és a saját magyar blogomon. A Redditen nagyon világossá tettem magam, hogy még csak kezdő vagyok, és minden együttérzés nélkül bántak velem.

Ez az alábbi Reddit-bejegyzés talán az egyetlen hasznos, de ez az ember folyamatosan figyelmen kívül hagyta a tényt, hogy rájöttem, hogyan lehet egy VA1-es meghajtót tökéletesen működni egy VA2-es gépen. 🤨

reddit_user_private.png

Ezzel végeredményjelentésemnek. Elég messzire jutottam, de szükségem van egy NYÁK-tervre a két projektkoncepcióm bármelyikéhez, és valakire, aki ismeri magát a VA2 Dreamcastot, hogy a PCB-terv elkészülhessen.

.....

Beszámoló vége.

A bejegyzés trackback címe:

https://albalog.blog.hu/api/trackback/id/tr8818363669

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása